Logická dieta je pro každého, kdo si uvědomuje, že civilizační choroby můžeme ovlivnit jedině stravou. Nadváha je jedním z problémů, při kterém civilizační choroby jen rostou jako houby po děšti a léky, které jsou až důsledkem onemocnění neléčí, pouze potlačují potíže a člověk nemá šanci k uzdravení a nadváhu těžko potom člověk ovlivňje a už je vše složitější. Proto logicky je třeba s nadváhou zabojovat včas. A logicky vzato všechny moderní drahé  diety a množství sestavených jídelníčků, které mnohdy logiku postrádají a také stojí nemalé částky člověka omezují. Logická dieta logicky tedy není o omezování, ale vysvětlení si sám sobě proč a co jíme, co mi taková potravina nabízí za benefit pro mé zdraví, kdo a s jakou reklamou mi tuto potravinu nabízí, záleží mu na mém zdraví, nebo na zisku? Pokud máte zájem sami zamýšlet nad tím co nabízíme svému tělu aby prospívalo vzhledově i zdravotně, je třeba použít logiku a s některými klamnými informacemi. reklamou se přestat zabývat. Vždyť jre to logické že jeden drahý čaj nezmění celý problém, ani jedna zázračná pilulka jej nezmění, dokonce ani žádná z moderních diet založených na rozmíchání tak zvaného ,,jídla" ve vodě a zázrakem jdou kila dolů. Opět logicky vzato CO TO UDĚLÁ S MÝM TĚLEM, I KDYŽ ZHUNBU CO TO DĚLÁ S MÝM ZDRAVÍM ? Nespoléhat se na informace od výrobce, jemu nejde o vaše zdraví !!! Co potom až zjistím že mi padají vlasy ? Vím proč mi při dietě začaly padat? Jajý má tato dieta vliv na kyselinu močovou v těle, která zapřičiňuje dnu, onemocnění ledvin, co potom až zjistím, že tělo si zvyklo a inzulínová rezistence zaklepala na dveře s cukrovkou typu II ? Zahráváme si se zdravím, proč ? Protože informací a reklam je mnoho a je snadné jim podlehnout. 

Zkusíme probrat některé potraviny a zkusíme nahrazovat nekvalitní, prázdné potraviny jinými. Logicky - komu to prospěje ? 

Například bílá mouka. Co obsahuje a co mi přináší ? Živiny nemá, díky modifikaci obsahuje větší množství lepku a sacharidů. Vlákninu, kterou pořebuji pro zasycení a zdravé trávení, osídlení střev pro imunitu NEOBSAHUJE. Jak ji mohu nahradit ? Musím ji přestat používat úplně ? Nemusím, ale nutně logicky potřebuji snížit její příjem. Jak? Výživnějším typem mouky, která mi přinese méně sacharidů a je jich mnoho. Mouka lupinová, dýňová, mandlová a dokonce i psyllium, které sice živiny nemá, ale je to velmi potřebná vláknina, která zasytí. Zahustit pokrmy lze zeleninou, mixovanou cibulí ... Takto bych ráda představila i další z mnoha potravin, které nám neprospívají a podíváme se co s naším zdravím dělají diety a jednostranně sestavená strava. 

Zmínila jsem psyllium, které živiny žádné nepřináší, ale jen tak pro zajímavost pojďme se podívat co dokáže pokud se s ním při vaření zkamarádíme. Hubnoucí koktejly potom budou úplně jiný level, protože při nich použijeme skutečné potraviny a skutečné ovoce.

Proč vařit s psylliem?

Psyllium je vláknina a vláknina ve stravě je základem pro 1) optimální váhu 2) snížení chladiny cholesterolu v krvi 3) správné vyprazdňování 4) odvádění toxinů z těla 5) působí proti rakovině 6) udržuje v normě hladinu krevního cukru 7) neobsahuje lepek 8) normalizuje krevní tlak

Další bonusy

9) nemusí se dlouze provářet 10) pro jeho neutrální chuť jej můžeme použít do sladkých i slaných pokrmů, 11) jeho cena je mnohonásobně nižší než léčiva, potravinové doplňky a drahé diety 12) psyllium je obal jitrocele indického, tedy je to čistě  přírodní prdukt 13) není vysoce průmyslově zpracovávané 14) neobsahuje konzervanty

Na co si dát pozor při vaření?

S psylliem se vaří jinak než s moukou. Je to rozpustná vláknina a jeho vlastnosti s moukou nemají nic společného. Experimenty v kuchyni mohou vést k tomu, že vám jídlo hodně zhoustne, nebo je z guláše pudink. Recepty které pro vás vymýšlím jsou osvědčené a propracované tak, aby jste experimentovat nemuseli. To ovšem neznamená, že jsem si sama nepochodidila v nezdaru při doladění receptu. Například při vymýšlení odpalovaného těsta to byl běh na dlouhou trať a několik dávek přišlo v niveč, tedy nezoufejte když se něco nezdaří, nebo se přihlaste k odběru receptů zde na stránkách, kde je řada receptů bez mouky, dietních pokrmů, receptů s psylliem... prostě kuchyň ZDRAVÉHO DOMOVA.  Recepty s psylliem ke stažení naleznete i na mé fb skupině Vaříme s psylliem a stránkách Dr.Popova  

Na co si dát pozor při pravidelném příjmu jakékoli vlákniny

Důležitá je jednak kvalita vlákniny a zvýšený pitný režim, aby vláknina mohla dostatečně zvětšovat svůj objem. Nekonzumujte vlákninu bezprostředně po užití léků, mohla by snížit jejich účinnost.

Proč používám výhradně psyllium Dr.Popova?

Přesvědčil mě můj vlastní pokus, který jsem zaznamenala ZDE VIDEO

Kde zakoupit kvalitní psyllium Dr.Popova ?

Zakoupíte jej prakticky v každé lékárně,ale doporučuji rovnou stránky Dr.Popova, kde naleznete obrovský výběr jak velikostí, tak druhů psyllia podle vašich potřeb. www.drpopov.cz